Cestovná agentúra Šíp pôsobí na trhu od roku 1997. Zakladá si na dlhoročných skúsenostiach a trpezlivosti s prácou s klientmi a jej hlavným cieľom je spokojnosť klienta.
Ponúkame letnú a zimnú dovolenku, ubytovacie a stravovacie služby, poznávacie zájazdy pre jednotlivcov a kolektívy, školské výlety, exkurzie, školy v prírode, zahraničné zájazdy a pobyty, služby pre obchodných cestujúcich v zahraničí, kongresovú turistiku, vstupenky na kultúrne a športové podujatia, výstavy a veľtrhy v SR i zahraničí, vybavenie víz, autokarovú prepravu, letenky do celého sveta, všetky druhy medzinárodných železničných cestovných lístkov, lístky na medzinárodné autobusové linky do celej EU a špecializované programy s golfovým zameraním.
Okrem toho, od roku 2000 pre veľký záujem širokej verejnosti agentúra organizuje akreditovaný kurz Ministerstvom školstva SPRIEVODCA CESTOVNÉHO RUCHU.
Cestovná agentúra Šíp je autorizovaným predajcom cestovných kancelárií pôsobiacich doma i v zahraničí.
Kurz sprievodca a delegát cestovného ruchu otvárame od 25.5.2024 - 28.9.2024.
Cestovná agentúra Šíp v Martine organizuje kurzy „Sprievodca a delegát cestovného ruchu“.
Kurz je akreditovaný MŠ SR.
Kurz prebieha cez víkendy v klube sprievodcov v priestoroch cestovnej agentúry Šíp.
Kurz je v rozsahu 300 hodín /60% výučba a 40% prax/ s odborným obsahom v nasledovnej predmetovej skladbe:
Svetové dejiny a kultúra, náboženstvá a filozofické smery
Historický a kultúrny vývoj Slovenska
Právny a politický systém EÚ
Svetová geografia a geológia
Príroda, životné prostredie, hospodárstvo Slovenska
Aktuálne spoločenské dianie na Slovensku
Sprievodcovské techniky a zručnosti
Pracovné podmienky – legislatíva
Podnikateľské vedomosti a zručnosti
Názorné sprevádzanie a odborné exkurzie miestnych prehliadok a peších túr
Prax v cestovnej kancelárii
Prvá pomoc
Špecializovaná príprava na vybrané územie
Praktická príprava – prípadové štúdie
Podnikateľské vedomosti a zručnosti, metodika a technika sprievodcovskej činnosti
Pod týmto pojmom sa rozumie práca sprievodcu v cestovnej kancelárii alebo cestovnej agentúre. Práca sprievodcu na poznávacích zájazdoch, sprevádzanie zájazdov na našom území v cudzom jazyku alebo aj v slovenskom jazyku. Delegátska činnosť v jednotlivých dovolenkových destináciách.
Účastníci kurzu absolvujú názorné sprevádzanie a odborné exkurzie miestnych prehliadok a peších túr. Tiež absolvujú tréning sprevádzania na zácvikovom zájazde, naučia sa pracovať s mikrofónom.
Výuka pokračuje časťou zo sprievodcovskej psychológie a i zásad spoločenského vystupovania.
Veľmi dôležitou súčasťou kurzu sprievodcov je, kurz prvej pomoci, ktorý sa realizuje na stanici Červeného kríža.
Predmetom kurzu je aj prax v cestovnej kancelárii alebo agentúre.
Na záver účastníci kurzu musia vypracovať itinerár v rozsahu minimálne 30 strán.
Po záverečných komisionálnych skúškach sprievodcovia získajú Osvedčenie o získanom vzdelaní s celoštátnou platnosťou.
Sprievodcovská činnosť je veľmi atraktívna nie len pre mladých ľudí, ale aj pre starších, ktorí už majú napr. odchované deti. Na jednotlivých destináciách si sprievodcovia a delegáti „užijú aj trochu mora „, ale vždy musia byť v pohotovosti.
Sprievodca je pravá ruka cestovnej kancelárie. Háji jej farby. Záleží nám na tom, aby naši absolventi boli profesionáli.
Mnohí z nich pracujú ako delegáti v európskych prímorských oblastiach – Grécko, Španielsko, Bulharsko, Chorvátsko, Taliansko, ale aj v Tunisku, Egypte, Turecku, Dubaji a aj na samotných exotických zájazdoch, tiež sprevádzajú poznávacie zájazdy – Paríž, Londýn, Benelux, Rím a pod.
Čoraz častejšie nás oslovujú organizácie, ktoré prichádzajú do Martina ako kolektívy, na sprevádzanie po historickej časti mesta. Martin má veľa zaujímavých historických pamiatok, ako napríklad Matica slovenská, Národný cintorín a Skanzen.
A na záver dávame naším absolventom zopár užitočných rád:
Úcta k človeku. Toto je naše hlavné heslo, a preto sa nepovyšujte a nebuďte ani v náznakoch arogantní.
Klient je na dovolenke len raz za rok. Vy prejdete trasu do Chorvátska 10-krát, ale klient len raz, a preto každá Vaša opakujúca sa činnosť musí byť dobre vydareným originálom.
Informujte klientov. Klient je nesvoj, keď nevie, čo sa bude diať za hodinu, či dve, a čo zajtra.
Venujte sa svojej práci telom a dušou.
Nezanedbajte žiadne problémy klienta. Sú také problémy, ktoré sa hneď vyriešiť nedajú, ale klient musí vidieť, že máte snahu ich riešiť.
Základná poučka spokojnosti klienta je, že skutočnosť je lepšia než jeho očakávania. Skúste skutočnosť urobiť lepšou.
Dobrý sprievodca sa prejavuje v krízových situáciách. Keď dlho prší, keď sa pokazí autobus, alebo je nutné ísť s klientom na políciu, či k lekárovi. Vypnite sa vtedy k maximálnemu výkonu a neschovávajte sa za druhých.
Nikdy neargumentujte tým, že to pomotala cestovka, alebo niekto, kto tu práve nie je. Môže to síce byť tak, ale situáciu tým nevyriešite a klienta viac nahneváte a zneistíte.
Vždy zachovajte pokoj a rozvahu, lebo ľudia sme rôzni. Jeden viac a druhý menej temperamentný.
Ak sa Vám podarí naplniť tieto naše rady, určite pocítite spokojnosť z dobre vykonanej práce.
Cena kurzu 699,- eur
KONTAKT
Soňa Greksáková – ŠÍP cestovná agentúra, Divadelná č. 5, 036 01 Martin
sip@cksip.sk
nonstop : +421905115646